ORBITKA.COM – Photo-Travel Blog

foto-relacje ze świata i okolic

Galeria JAPONIA 2013-06 po remoncie

Przed chwilą dodałam do galerii trochę nowych zdjęć z podróży do Japonii w czerwcu 2013. Dużo kolorowych egzotycznych wspomnień. Atmosfera w sam raz na jesienne wieczory. Zapraszam do odwiedzenia świeżej kolekcji: → wejdź do … Czytaj dalej

4 Paźdź 2015 · Dodaj komentarz

Galeria zdjęć

Jeśli wolisz oglądać niż czytać, to dla Ciebie dodałam na blogu oddzielną galerię ze zdjęciami z poszczególnych wypraw. Łącze do fotogalerii jest w menu głównym po lewej stronie u góry. Na początek zebralam … Czytaj dalej

16 Maj 2014 · Dodaj komentarz

Moja mapa lotów po powrocie z Japonii

Wczoraj w nocy wróciliśmy szczęśliwie do domu po dwóch fantastycznych tygodniach spędzonych w Japonii. Aż trudno uwierzyć, jak szybko nam zleciał czas. Japonia to piękny i ciekawy kraj. Mimo, że … Czytaj dalej

12 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Strajk Air France – blisko mety

Dolecieliśmy już z Tokio do Paryża (9721 km). Lot trwał 12 godzin i 20 minut, z których przespałam może godzinę. Przez resztę czasu oglądałam filmy, całą serię. Różnica czasu zrobiła … Czytaj dalej

11 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Zamek Nijo w Kioto

W ramach naszego zwiedzania bez planu, zeby nie gonic w pietke, zwiedzilismy zamek Nijo. Zaskoczyl nas bardzo pozytywnie, bo pierwotnie nie zamierzalismy go zwiedzac. Na szczescie tam pojechalismy, bo bylo … Czytaj dalej

9 Czer 2013 · 2 Komentarze

Złoty Pawilon

Zwiedzamy Kinkakuji, czyli slynny Zloty Pawilon w Kioto. Miejsce przeurocze, robi wrazenie, choc przydaloby sie wiecej slonca, ale dzis niestety jest nieco pochmurnie. Ponoc najpiekniej Zloty Pawilon wyglada, gdy spadnie … Czytaj dalej

9 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Miasto Nara – wielki Budda i jelonki

Pojechalismy dzis pociagiem do Nary, miejscowosci oddalonej od Kioto o 45 minut jazdy pociagiem. Wlasnie siedzimy w pociagu powrotnym do Kioto. Nara slynie ze swiatyni Todai-ji z przeogromnym posagem Buddy … Czytaj dalej

7 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Kioto – wiecej zdjec… (cz. 2)

Tu reszta zdjec, ktore sie nie zmiescily w poprzednim wpisie. —– Czwartek, 6 czerwca 2013 wieczorem.  

6 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Kioto – swiatynie, gejsze i kimona (cz. 1)

Dzien minal szybko i nadzwyczaj ciekawie. Niemal cale Kioto to jeden wielki zabytek. Gdzie nie zajrzelismy, wszedzie bylo pieknie, historycznie, fotogenicznie, a przede wszystkim autentycznie. Nawet wersje dla turystow sa zrobione … Czytaj dalej

6 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Pierwsza podroz shinkansenem

Przeprowadzilismy sie do Kioto. Wlasnie dobiegla konca nasza pierwsza podroz shinkansenem – pociagiem, ktory potrafi rozwinac predkosc ok. 400 km/h. Super-nowoczesny, prawie jak samolot. Podroz z Tokio do Kioto – 520 … Czytaj dalej

5 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Rybie glowy na obiad

Siedzimy w restauracji w miejscowosci Kamakura nad oceanem, ok. 50 km od Tokio, gdzie zwiedzalismy kolejne swiatynie i ogromny 11-metrowy posag buddy. Zamowilismy lunch z menu z,obrazkami, ale nie calkiem … Czytaj dalej

4 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Swiatynie w Nikko

Po intensywnym dniu wrocilismy do hotelu, zmeczeni ale bardzo zadowoleni z przebiegu dnia. Bylismy dzis w Nikko, miejscowosci oddalonej od Tokio o 2 godz. jazdy pociagiem. Miasteczko historyczne z przepieknymi … Czytaj dalej

3 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Koreanska restauracja w Tokio

Obok hotelu mijalismy fajna knajpke, jedzenie na zdjeciach apetycznie wyglada, zapach dochodzi smakowity, postanowilismy wrocic tu na kolacje. Dopiero gdy usiedlismy przy stoliku okazalo sie, ze to restauracja koreanska. Pewnie … Czytaj dalej

2 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Zwiedzanie Tokio – cd.

Sobota, 1 czerwca 2014, godz. 18:00 (w Polsce 11:00) Zwiedzania Tokio ciag dalszy. Obalamy kolejne mity o Japonii. Udalo sie kupic prepaidowa karte do internetu, wiec juz nie jestesmy odcieci … Czytaj dalej

1 Czer 2013 · Dodaj komentarz

Tokio – panorama

Sobota, 13:00 Zwiedzamy Tokio. Panorama miasta z 45 pietra Government Building pokazuje ogrom miasta i ile jeszcze jest do zobaczenia. Mam wrazenie, ze juz tu bylam, wszystko jest bardzo podobne … Czytaj dalej

1 Czer 2013 · Dodaj komentarz

W czerwcu lecimy do Japonii

Sroda 6.02.2013, troche po polnocy. Wlasnie skonczyla sie kolejna promocja biletow lotniczych, ktorej znow nie moglismy sie oprzec. Tym razem kupilismy bilety do Japonii na poczatku czerwca. Co prawda deszcz … Czytaj dalej

6 Lu 2013 · Dodaj komentarz