ORBITKA.COM – Photo-Travel Blog

foto-relacje ze świata i okolic

Gdzie są kangury w Australii?

Przed wyprawą do Australii odkryłam, że ten kraj, mimo dużej odległości geograficznej, jest bliski wielu naszym rodakom. Wszyscy z dużym zaangażowaniem udzielali mi rozmaitych rad, ale co do jednego byli zgodni: mam uważać na kangury … Czytaj dalej

14 Lip 2014 · Dodaj komentarz

Galeria zdjęć

Jeśli wolisz oglądać niż czytać, to dla Ciebie dodałam na blogu oddzielną galerię ze zdjęciami z poszczególnych wypraw. Łącze do fotogalerii jest w menu głównym po lewej stronie u góry. Na początek zebralam … Czytaj dalej

16 Maj 2014 · Dodaj komentarz

Wąwóz Loch Ard Gorge – Great Ocean Road – Australia

Niezwykle malowniczy wąwóz Loch Ard Gorge leży wzdłuż trasy wycieczek krajobrazowych Great Ocean Road (wzdłuż oceanu, okolice Melbourne na  południu Australii).  To miejsce, w którym nagminnie rozbijały się statki i z którym … Czytaj dalej

23 Mar 2014 · 3 Komentarze

Zdjęcia z f1 – Melbourne 2014

Na początek trochę zdjęć z naszej krótkiej wizyty na torze f1 w Melbourne (Australia) w czwartek 13 marca 2014. Impreza przygotowana z rozmachem, kolorowa i bardzo głośna. Ryk silników słychać … Czytaj dalej

17 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Melbourne – f1 juz dzis

To nasz ostatni dzien w Melbourne. Wieczorem lecimy do Stambulu, tam bedziemy 1 dzien, a w sobote juz powrot do Warszawy i wielkie porzadkowanie. Zanim wylecimy czekaja nas jeszcze uliczne … Czytaj dalej

13 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Idziemy na f1 w Melbourne

Tak się fajnie złożyło, że w dniu naszego wylotu w Melbourne zaczyna się sezon Formuły 1. W czwartek wylatujemy dopiero wieczorem i zdążymy jeszcze zobaczyć pierwsze treningi na ulicznym torze … Czytaj dalej

11 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Lecimy do Melbourne

Na lotnisku w Cairns czekamy na samolot do Melbourne. Ogladamy znow pamiatki. Spedzilismy tu fantastyczne 3 dni, najpierw na wycieczce w lesie tropikalnym, gdzie udziobal mnie do krwi maly piekny … Czytaj dalej

11 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Cairns – laguna i ocean

Przylecielismy dzis do Cairns na polnocno-wschodnim wybrzezu Australii. Znow trzeba bylo przestawic zegarek, tym razem o godzine do tylu. Roznica czasu do Polski to +9 godzin. Czuje sie, ze to … Czytaj dalej

8 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Lecimy na rafe koralowa do Cairns

Opuszczamy Sydney i lecimy do Cairns na Wielka Rafe Koralowa (Great Barrier Reef). Juz w samolocie, zaraz start. Do zobaczenia. —— Sydney, 8 marca 2014, 7:40 (w Polsce 7 marca, … Czytaj dalej

7 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Oceanarium w Sydney – stworki i potworki

W Sydney warto odwiedzic oceanarium. Miesci sie w porcie Darling Harbour. Bilet laczony na dwie atrakcje: wieze widokowa i oceanarium kosztowal 60 AUD. Gdybysmy wzieli wspolny bilet na 3 atrakcje (w … Czytaj dalej

7 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Wedrowki po Sydney

Siedzimy w restauracji nad oceanem, zjedlismy rewelacyjny stek z tunczyka, ktory byl idealnym ukoronowaniem bardzo fajnego i relaksujacego dnia, spedzonego na wedrowkach po Sydney. Rano poplynelismy promem z portu na … Czytaj dalej

6 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Ruszamy na pustynie

Po przylocie czekala nas mila niespodzianka. Zamiast zarezerwowanej Toyoty Camry dostalismy lepsze i wieksze auto: Mitsubishi Outlander 4×4. Teraz tylko maly klopot, jak sie przestawic na ruch lewostronny. Ustalilismy, ze … Czytaj dalej

1 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Wyladowalismy w Alice Springs

Pośrodku czerwonego lądu jest jedyne lotnisko, na którym wylądowaliśmy. Witamy w Alice Springs. W samolocie obok Tomka siedziała Australijka z dwójką malutkich dzieci. Dopiero po jakimś czasie, gdy Tomek zaczął … Czytaj dalej

1 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Trochę zdjęć z Melbourne wczoraj

W piatek spedzilismy bardzo przyjemny dzien, chodzac po Melbourne od 10:00 rano do 23:00. Nogi na koniec dawaly znac o sobie, ale warto bylo. Melbourne to piekne miasto z przyjemna … Czytaj dalej

1 Mar 2014 · Dodaj komentarz

Moje drzewko szczescia i obce wtyczki

Zeby rozwiazac odwieczny problem ze zbyt mala iloscia gniazdek w hotelach, przygotowalam sobie na te wyprawe lekki i krotki przedluzacz z czterema gniazdkami, do ktorego wystarcza mi jeden travel adapter, … Czytaj dalej

28 Lu 2014 · Dodaj komentarz

Pięknie tu i ciepło

Pozdrowienia z Melbourne. Od rana wloczymy sie po miescie. Moglabym tu mieszkac – przynajmniej do lata. Rano bylo jeszcze troche chlodno, ale teraz pogoda rewelacyjna, a jest juz 18:30 (w … Czytaj dalej

28 Lu 2014 · Dodaj komentarz

Mamy internet i telefon w Australii – wreszcie

Za drugim podejsciem udalo nam sie wreszcie rozwiazac problem lacznosci ze swiatem: kupilismy karte prepaid z lokalnym numerem telefonu i dostepem do internetu. Pierwsze podejscie bylo wczoraj w samolocie, gdy … Czytaj dalej

28 Lu 2014 · Dodaj komentarz

Wyladowalismy w Melbourne

Po 21 godzinach podrozy jestesmy juz w Australii. Jak na razie wszystko przebiega zgodnie z planem. Oby tak dalej. Teraz jedziemy do hotelu i po calej „nocy” w samolocie znow … Czytaj dalej

27 Lu 2014 · Dodaj komentarz

Juz za chwile zaczynamy

Po 4 miesiacach przygotowan i oczekiwania nadeszla TA CHWILA. Jestesmy juz na lotnisku, po odprawie. Czekamy na wylot do Doha, a tam przesiadka i dalej do Melbourne. Pierwszy lot trwa … Czytaj dalej

26 Lu 2014 · Dodaj komentarz

Pakowanie czas zacząć…

Do wylotu do Australii zostały 4 dni. Czas zacząć pakowanie. Jak zwykle w pierwszym podejściu bagażu jest dużo za dużo, a potem zaczyna się główkowanie, co nie jest absolutnie konieczne. … Czytaj dalej

22 Lu 2014 · Dodaj komentarz

AUSTRALIA: plan lotów i czas podróży

Podróż do Australii, która rozpocznie się 26 lutego 2014 (za 12 dni), to 10 lotów i 40537 km w powietrzu, czyli tyle, co jedno okrążenie kuli ziemskiej. TAM: podróż z Warszawy … Czytaj dalej

14 Lu 2014 · Dodaj komentarz

Dobry żart

Koleżanka miała dużo materiałów o Australii i zaproponowała, że mi pożyczy. Umówiłyśmy się, że podjadę do niej po pracy, miałam tylko dać znać, jak będę w drodze. Podała mi przez … Czytaj dalej

13 Lu 2014 · Dodaj komentarz

Już za dwa tygodnie Australia

Jeszcze tylko dwa tygodnie zostały do wylotu do Australii (lecimy 26 lutego 2014). Adrenalina rośnie. Ostatnie przygotowania w toku: dokumenty, sprzęt, sprawdzenie co jeszcze nam umknęło.   Sprawdzam też, jaka … Czytaj dalej

12 Lu 2014 · Dodaj komentarz

Upały w Australii – dziś 42°C

Dziś w Melbourne temperatura jest 42°C. My lądujemy w Melbourne za miesiąc: 27 lutego. Wierzę, że do tego czasu w piecu nieco przygaśnie. Z powodu upałów nawet mecze Australian Open są przerywane. … Czytaj dalej

16 Sty 2014 · Dodaj komentarz

Wstępna trasa po Australii

Zastanawiając się nad planami, co w Australii zdążymy zobaczyć, zaznaczyłam na mapie kilka punktów, które dotychczas zwyciężają w naszych dyskusjach. Oczywiście nie będzie czasu na długie przejazdy, tylko loty, ale … Czytaj dalej

25 Paźdź 2013 · Dodaj komentarz

Mamy bilety do Australii!!

Burzliwa dyskusja na temat terminów i sensu podróży na przełomie lutego i marca, czyli ciągle jeszcze w porze deszczowej, trwała do ostatniej chwili. Po wnikliwej analizie ilości opadów w każdym … Czytaj dalej

23 Paźdź 2013 · 1 komentarz

Lecimy do Australii

Podjęliśmy dziś kluczową decyzję: kończymy polowanie na promocje i czas kupić bilety do Australii. Wystarczająco długo badaliśmy ceny w różnych liniach lotniczych, żeby stwierdzić, że wiele taniej pewnie już nie … Czytaj dalej

22 Paźdź 2013 · Dodaj komentarz